Митове за храненето: кое е вярно и кое не?

четвъртък, 30. август 2018

Митове за храненето: кое е вярно и кое не?

Съществуват много митове на тема хранене и много от тях са неверни. Прочетете повече тук.

Темата за храненето е сложна. Има безброй мъдрости, съвети и митове, но много от тях при по-внимателна проверка се оказват погрешни. Ето някои добре известните митове за храненето:

  • Кафето дехидратира тялото
    Винаги се говори, че кафето дехидратира тялото. Това не е вярно. Проучванията показват, че кофеинът в кафето има диуретичен ефект. Това означава, че течностите се отделят по-бързо, но цялостното въздействие върху водния баланс на тялото е незначително. Следователно можете да включите и кафето с чиста съвест в ежедневния баланс на течностите.

  • Яйцата повишават нивото на холестерола
    Яйцата съдържат много холестерол, това е вярно и се показва отново и отново в проучвания. Холестеролът също е важен за нас, защото без това вещество няма да можем да оцелеем.
    Всичкият холестерол, от който нашето тяло се нуждае всеки ден, то лесно може само да си набави, но има и храни, съдържащи това вещество. Последните проучвания показват, че приемът на холестерол с храната е изключително малък. Тялото може само да регулира приема на холестерол. Следователно влиянието на яйцата върху нивото на холестерола е много ниско и можете да ги консумирате с чиста съвест.

  • Биреното коремче е в резултат на бирата
    Това не е съвсем вярно. Бирата е висококалорична и ни кара да пълнеем - това е безспорно. Това, че допълнителното тегло, в резултат на прекомерна консумация на бира, се трупа само на корема, е погрешно. Това е различно при всеки мъж.

  • Плодовите киселини увреждат емайла на зъбите
    Точно така. Много хора се хранят здравословно, като ядат много плодове и салати и пият редовно плодови сокове. Въпреки че това обикновено е полезно за здравето, то не е оптимално за нашите зъби. Киселините размекват емайла и го лишават от минерали. С течение на времето емайла става крехък и тънък, което в дългосрочен план води до ерозия на зъбите при честа консумация на съдържащи киселини храни. Особено опасни за емайла са плодовете, оцетът, плодовите сокове, виното и спортните напитки.
    За да намалим отрицателните ефекти на киселините върху зъбите си, можем да добавим храни, съдържащи калций (това реминерализира зъбите) или просто да изплакваме устата си с чешмяна вода след всяко хранене. Това връща баланса на рН в устата до естественото му ниво и неутрализира киселините.

  • Храненето късно вечер ви кара да пълнеете
    Това е истински мит, и то много разпространен. Много често има хора, който казват, че вече трябва да започнат да ядат по-малко вечер, защото напоследък са напълнели. Това, че храната, която се консумира след 18 часа, се лепи особено лесно по бедрата и корема, не е научно потвърдено. По-скоро става дума за общото количество на консумирани дневно калории. Ако ядете само нощем, но приемате по-малко калории, отколкото са ви необходими, няма да качите и грам (в дългосрочен план дори ще отслабнете). Възможно е обаче да спите после зле, защото точно преди да си легнете сте се натъпкали.