понеделник, 23. февруари 2015

Колоездене, бързо ходене, тичане, катерене, йога, танци ... Какъв спорт е подходящ за мен?

Сбогом на зимата, здравей пролет! Макар и слънцето все още да се бори усилено срещу вятър и студ - вече ни влече навън сред природата. Нуждата да се движим е голяма, а (може би) котемът също. Какво ще направим тази година? Как да намерим спорта, който е най-подходящ за нас...?

Искате да се насладите на спорта самостоятелно или се чувствате по-добре в група? Нуждаете ли се от тръпката, да достигнете с Downhill-Racing до своите граници, или от нещо успокояващо, релаксиращо за тялото и ума? Какво е теглото и колко пъти седмично трябва да се спортува? Каква е основната кондиция и фитнес - можете ли, например, да стоите на един крак в продължение на най-малко пет секунди? Колко сте гъвкавави - стигате ли с опънати крака до пръстите на краката? Избягвате ли движението и например винаги и навсякъде ползвате ескалатора -или обичате да работите в градината и, най-изненадващо, не оставате толкова бързо без дъх ...?

Как мислите? Хора с наднормено тегло често не смеят дори да влязат във фитнес или йога-курс. Може би Nordic Walking е едно добро начало: човек е сред природата, движенията могат да бъдат изпълнявани самостоятелно, независимо от другите, усилието е умерено, ставите не са прекалено натоварени - и човек е по-подвижен и по-доволен от себе си вече. Едва след само няколко седмици на редовно "ходене пеша с пръчки" се чувствате по-добре като цяло, метаболизма Ви ще се задвижи. Освен това, рискът от инциденти при този спорт е минимален, винаги единият крак остава на земята, за разлика от джогинга, а пръчките допълнително стабилизират.
Обаче: най-щадящото упражнение си остава плуването - но се налага да влезете в студена вода (и да се покажете по бански костюм).

И гимнастиката се препоръчва, стига да се чувствате комфортно в група. В противен случай, остават колоездене - възмжно е винаги и навсякъде! - или ролери. И, разбира се: бързото ходене или танци. Няма да повярвате колко калории се изгарят, когато се разкършите в ритъма на танца или и се катерите по баири нагоре през гората за два часа. Възможно е още след няколко седмици да се смали размера на дрехите дори при XL-спортисти...

Но за всички начинаещи важи: вградете в ежедневието малки стъки и никога не  прекалявайте. Три пъти седмично е минимума. А който включи и малко бодибилдинг, помага на мускулите си да се развиват по-бързо и целенасочено и по този начин се предпазва от наранявания. И никога да не се остава без дъх! Твърде ускорен пулс и голяма амбиция не са добре за сърцето и кръвоносната система в началото... Тук от полза би бил един тренировъчен компютър!

“Нека нашата храна бъде нашето лекарство,
а нашето лекарство да е нашата храна!”

Хипократ