Как да разградим мазнините и изградим мускули

вторник, 10. септември 2019

Как да разградим мазнините и изградим мускули

Нетрадиционни съвети за постигане на мечтаното тяло

По принцип е лесно. Ако искате да отслабнете и да натрупате мускулна маса, има само един начин да направите това: действайте. Не помага да четете с часове в интернет за най-добрата диета или да обсъждате във форумите, кое упражнение трябва да правите. Няма как да се заобиколи фитнес залата.

Всеки е различен

Истината е, че няма най-добра тренировъчна програма и няма най-добра диета. Всеки човек е различен и реагира различно. Всичко, което трябва да направим, е да разберем какво действа при нас, като просто опитаме различни неща.

Продължителност и последователност

В дългосрочен план практически всеки може да се сдобие с мечтано тяло. Говорим за средно 24+ месеца. За някои това ще отнеме повече време, за други по-малко. Важно е само постоянно да се ходи на фитнес и да се вдигат тежести, а също така редовно да регулирате тежестта.

Ето няколко от най-важните съвети за изграждане на мускули и намаляване на мазнините.

Не повече от три хранения на ден

Често се казва, че трябва да приемаме протеини на всеки три часа, ако искаме да изградим мускули, понякога се препоръчват дори повече от шест хранения на ден. Това са глупости. Можете да изградите мускули и само с 1-3 хранения на ден. Тогава тези хранения са по-големи.

Нека бъдем честни: ако ядете шест пъти на ден, не правите нищо друго, освен да се занимавате с това, което ще ядете след това. Просто не остава енергия за други неща.

Това не е оптимално за изгаряне на мазнини. Ако ядете много пъти на ден, нивата на инсулин постоянно се повишават, което затруднява изгарянето на мазнините.

Повечето хора (с изключение на тези с проблеми с кръвната захар) имат ползи от по-малко хранения на ден.

Пропуснете закуската

Ако пропуснем закуската, ние ще имаме ниски нива на инсулин за по-дълъг период от време. Това позволява на тялото да остане по-дълго в кетоза, тоест в състояние на изгаряне на мазнини. Като алтернатива можем да пропуснем вечеряа.

Без алкохол и въглехидрати

Ако искате да отслабнете, алкохолът сам по себе си не е забранен. Но това, което наистина е лошо, е яденето под въздействието на алкохол.

Тъй като тялото счита алкохола за отрова, той поставя най-висок приоритет на премахването на тази отрова. Следователно алкохолът се метаболизира пръв. Ако и консумирате нещо, когато пиете алкохол, тези калории се натрупват директно като мазнини в тялото.

Така че, ако искате да отслабнете, трябва стриктно да разделите консумацията на алкохол и консумацията на храна.

Постене за 2 дни

По-дългите периоди на гладуване може да не са подходящи за всички, но ако искате да свалите многобързо мазнини, двудневният пост е добър вариант, ако го правите редовно.

За да е малко по-лесно, можете да пиете кафе и чай (естествено неподсладени и без мляко). Така постенето не се нарушава.

Студени душове

Студените душове са неприятни и, честно казано, не са чудодейни. Но все пак имат няколко малки положителни ефекта, които могат да бъдат важни:

Мускули: Студените душове могат малко да повишат тестостерона.

Мазнини: Студените душове задвижват метаболизма, което изгаря малко повече калории.

Сила на волята: Студените душове повишават толерантността към болката. Така можете да тренирате по-добре, защото можете да издържате малко по-лесно на натоварването.

Без кардио тренировки за отслабване

По принцип често се препоръчва да правите тренировки за издръжливост, ако искате да отслабнете. Това не е добър съвет. Кардио тренировките имат много предимства по отношение на отслабването, но това е слаба опция.

Кардиото изгаря по-малко калории в сравнение със силовите тренировки.

Правилните тренировки

За бързо натрупване на мускулна маса и намаляване на мазнините, най-добрите упражнения са тези, които са насочени към множество различни мускулни групи наведнъж. Те включват тренировки със собственото телесно тегло и така наречените сложни тренировки (compound exercises).

Това са най-важните съвети за изграждане на мускули и намаляване на мазнините. Тъй като, както казахме, всеки човек е различен, мотото е: Изпробвайте отделните съвети и продължете да използвате ефективните, с неефективните можете да спрете. Успех!