VitalAbo

неделя, 13. април 2014

Горещо-студено: ето как ще сте здрави през априлското време!

Април, април, който прави това, което той си иска: или слънце, или сняг, или горещо, или студено - това е той!  Така е трудно да сте винаги правилно облечени - и готово - настинки, температура, хрема и възпалено гърло. Ние ще Ви кажем как да сте жизнени и да се чуствате добре въпреки това лудо време...

Сутринт, когато слънцето изгрява в синьото небе, температурата е само един градус по Целзий. Мислите си, че ще се стопли отново и съответно се обличате по -леко: тънко сако над тениска  ще е достатъчно за днес. Но не са минали и два часа - бррр, студено  е с вятъра, които внезапно се появи, какво ли не бихте дали сега за едно хубаво зимно палто...

Минават още два часа - обяд е, изведнъж небето се отваря и слънцето грее безмилостно: термометъра на стената показва 23 градуса - как е възможно! Сега дори само с тениска е твърде горещо, трябва Ви бански... И след това: отново облаци, студ, трябва ли да затоплите вкъщи вечерта или не? - Апчих! Мили Боже, как да останем здрави при това променливо време!

Постоянната смяна на топло и студено стресира тялото извънредно. Ако се добави и стрес в работата, семейство и др., вируси и бактерии вече имат лесен достъп. Затова съзнателно отделете време за себе си и се поглезете в сауната, отдайте се на успокояващ масаж или се отпуснете в ароматна вана. Колкото по отпуснат сте и спокоен, толкова и Вашата имунна система е по-стабилна и това означава, че ще останете здрави.

Топла баня затопля и краката - предпоставка за това, да останем здрави. Студени крака бързо насочват към проблеми. Така, че е по-добре да започнете деня с чорапи и др. - винаги можете да ги събуете, ако стане топло.

Същото се отнася и за пуловера: по-добре да си го вземете и да ви тежи, отколкото да трепереите и да Ви се иска да го бяхте взели. Понякога е най-добре да се обличте на слоеве, които можете да обличате и събличате на воля: къси ръкави най-отдолу, отгоре тънък пуловер, над него яке или жилетка.

Също така е полезно е и повече движение. То помага не само да се преборите с пролетната умора и излишните мазнини по тялото – джогинг, плуване, ходене, тенис и др. укрепват имунната система и помагат на организма по-добре да се справи с колебанията в температурата.

Важното в хранителния режим е: укрепване на защитните сили. С витамини, минерали, свежи пролетни билки, кълнове и билкови чайове помагате на тялото не само да се пречисти - но също и да се справи като дойде април!

“Нека нашата храна бъде нашето лекарство,
а нашето лекарство да е нашата храна!”

Хипократ