В добра форма и в офиса?

вторник, 12. декември 2017

В добра форма и в офиса?

Еволюцията е създала човека така, че да се движи. При преобладаващата в нашето време работа в офис тази еволюционна цел вече не е оправдана. Последствията са загуба на енергия, на мотивация, лоша стойка на тялото.

Но това не трябва да остане така. С няколко прости трика, животът в офиса може да се разнообрази, да се подобрят енергийните нива и настроението.

Мини-тренировки в офиса

Редовното дижение е важно, затова трябва да се правят малки, кратки тренировки в офиса.Най-популярните упражнения са:

  • кръгове с раменете
  • енергийно прозяване за повече кислород
  • плътно притискане на ръцете срещу тялото

Подходящи са и упражнения за разтягане, както и съзнателното стягате и отпускане на отделни мускулни групи.

Релаксация за очите

Работата на компютър натоварва очите екстремно. Затова трябва редовно да се грижите за тях. За целта можете просто да използвате правилото 20/20/20. На всеки 20 минути оставете погледа да се рее в далечината, за 20 секунди да е далеч от екрана. После фиксирайте за няколко секунди обект, който се намира на далечина 20 или повече метра.

В допълнение, на всеки час се полага почивка от екрана за няколко минути. Това възстановява и предотвратява парещи, зачервени очи.

Здравословни закуски

Класическите закуски в паузите често са тежки и ви карат да се чувствате уморени. Но, за да спорѝ работа, са подходящи леки закуски, като например салати или пълнозърнести храни, бобови растения или супи.

Енергиен спад в следобедните часове може да се преодолее най-лесно с парче плод вместо шоколад. Ядки или мюсли са също едно добро решение.

Правилното дишане

Когато стресът вземе надмощие, ние често започваме да дишаме по-зле. В тези случаи е важно съзнателно да се вдишва бавно и дълбоко през носа. Тук е важно да се следи коремът да се наддига и спада. Така и най-големият стрес ще се намали.

Средства срещу стрес

В стресови ситуации тялото превключва на реакция на бягство или борба и се отделя допълнителен кортизол. Този хормон на стреса осигурява по-голяма енергия при бягането или в битките. В същото време, той се и разгражда при тези дейности, т.е. по време на физическа активност. В офиса нямаме условия за движение, защото сме приковани към бюрото си. Независимо от това, малко движение може да помогне за намаляване на нивата на кортизол. Вместо да изпратим имейл, ние можем директно да отидем при нашите колеги, телефонни обаждания можем да правим, докато се разхождаме, и да ходим пеша, вместо да взимаме асансьора. Разходка по време на почивката също е добра идея.

Релаксиращо телефониране

Ако искате да имате напрежение във врата и шията, винаги трябва да държите телефона между главата и рамото.

На такива мускулни дисбаланси противодействаме като използваме едната ръка за държене или направо използваме високоговорител или слушалки.

Повече мотивация

Понякога просто има дни, които са изключително тегави: блокирали сме, всичко ни е трудно. Тогава е важна мотивацията. Какво ви мотивира, ние не знаем, но за тези дни това нещо винаги трябва да ви е под ръка на работното място. След това работата е по-лека и денят минава по-бързо.