Тренировъчни съвети за начинаещи

сряда, 22. юли 2020

Тренировъчни съвети за начинаещи

Всеки, който тренира редовно, може добре да си спомни колко е трудно началото. Не е никак лесно да се поддържа мотивацията, особено когато не се чувствате добре или имате много ангажименти през деня. За сметка на това, след като преминете през първите няколко препятствия, всичко ще стане по-лесно. Просто ще спрете да си задавате въпроса дали „искате“ да тренирате и ще се захванете сериозно с това!

Времето, от което се нуждаете, за да превърнете тренировките в редовна част от вашето ежедневие, варира от човек на човек. Някои проучвания показват, че са необходими между 18 - 254 дни, за да се формира този новик. Това означава, че в най-лошия случай можете да се нуждаете от 9 месеца, за да влезете в ритъм.

Въпреки това най-вероятно няма да се нуждаете от чак толкова много време. Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да продължите!

Поставяне на цели

Като начало си поставете предизвикателна, но постижима цел. Уверете се, че целта ви има краен срок, за да се мотивирате.

Не се плашете от неудобствата

В началото тренировките винаги са малко неудобни и изтощителни. С течение на времето тялото ви ще свикне с напрежението и ще се адаптирате към предизвикателството. Колкото повече тренирате, толкова повече ще свикнете на новия ритъм.

Задайте малки междинни цели

Винаги е добре да имате голяма цел, която да преследвате с хъс, но понякога големите цели могат да бъдат плашещи. Поставянето на по-малки цели ви помага да се мотивирате и ви позволява да отбележите постоянни напредъци.

Разнообразявайте тренировките

Понякога ние се концентрираме прекомерно в еднообразните тренировки. В този случай разнообразието и леката промяна на тренировките би могла да помогне да възвърнете своята мотивация.

Консултирайте се с Вашия лекар

Ако не сте тренирали дълго време, консултирайте се с лекар, преди да започнете интензивни тренировки. Мъжете над 45 и жените над 55 години трябва винаги да се консултират с лекар, преди да започнат нови програми. Вашият лекар може да ви каже кои упражнения ще са най-подходящи за вас.

Бавно, но славно

Започнете бавно и спокойно и не прекалявайте! Рискът от нараняване е много по-голям, когато още не сте запознати с упражненията, които правите.

Хранете се здравословно

Тренировките повишават метаболизма и изгарят калории. За да сте сигурни, че не изгаряте твърде много калории, трябва да обърнете повече внимание на това, което ядете. Уверете се, че не правите драстични промени в диетата си, но продължете да ядете здравословни и разнообразни ястия.

Яжте въглехидрати преди тренировка, а след това белтъчини.

Пийте много вода!

Уверете се, че получавате достатъчно вода в продължение на един ден. Водата и неподсладените чайове са най-добрите напитки преди тренировка. Не се нуждаете от специални електролитни напитки, ако не тренирате за дълъг период от време. Ако не пиете достатъчно вода, можете да изпитате спазми или топлинен удар, така че не забравяйте да пиете достатъчно!

Тренировка за сила или тренировка за издръжливост?

Опитайте и двете! Сменете тренировката си, като променяте тренировъчния си план.

Научете правилната техника

Намерете правилните техники, за да сте здрави и мотивирани, така че не забравяйте да потърсите помощ, ако не знаете как да използвате дадена машина или уред. Това намалява шанса ви за нараняване и увеличава ефективността на вашата тренировка.