Свързана с възрастта загуба на мускули - упражненията помагат

понеделник, 20. януари 2020

Свързана с възрастта загуба на мускули - упражненията помагат

Тъй като тенденцията е да живеем все по-дълго, загубата на мускулна маса е проблем, с който трябва да се справим. Ето няколко съвета за справяне с него!

Техническият термин "саркопения" се отнася до свързаното с възрастта намаляване на мускулната маса и функция. Това е напълно естествено явление, което започва сравнително рано, но става забележимо едва от 60-годишна или 70-годишна възраст. Намалената мускулна маса води до повишена честота на мускулни наранявания, тежки падания, затлъстяване и диабет. Освен това загубата на мускули означава, че мускулите, които имате, се използват по-рядко, тъй като става по-трудно да ги използвате. Това увеличаващо се бездействие допълнително увеличава саркопенията, което води до порочен цикъл.

Кога започва саркопенията?

Процесът започва сравнително рано. Човешкото тяло започва да губи мускулна маса постепенно на около 25-годишна възраст. Този процес обаче значително се ускорява над 65-годишна възраст, поради което повечето проблеми възникват от тази възраст нататък. Ако погледнете намаляването на мускулната сила за няколко десетилетия, 20-годишен има средно с 30% повече сила от 80-годишен.

Причини за възрастовата загуба на мускулна маса

Както вече споменахме, намаляването на мускулната маса е напълно естествен процес. Към днешна дата никой всъщност не разбира защо това се случва. Има обаче някои фактори, които играят ключова роля. Те включват оксидативен стрес, хронично възпаление или спад на невроналната функция в напреднала възраст. Въпреки това, всеки може да контролира много фактори, които ускоряват саркопенията. Липсата на упражнения, неправилното хранене и хроничните заболявания ускоряват загубата на мускули.

Последствия от саркопения

Прогресивната саркопения води до все по-големи проблеми в ежедневието, защото води до

  • намалена сила на хватката
  • липса на баланс
  • проблеми със ставането
  • повишен риск от падане и нараняване

Противодействие на саркопенията

Добрата новина е, че можем да предприемем стъпки за борба със загубата на мускули. Силовите тренировки могат дори частично да обърнат саркопенията. Възрастните или нестабилните възрастни могат да се възползват от вдигане на тежести, тъй като силовите тренировки могат да увеличат размера и функцията на скелетните мускули и по този начин поне частично да обърнат възрастовия спад в работата.

Друг важен фактор е балансираната диета. Тялото може да изгради нови мускули само когато получи всички важни хранителни вещества, от които се нуждае.

Силовите тренировки два пъти седмично са достатъчни за противодействие на загубата на мускули. Тялото може да изгради нови мускули само когато получи всички важни хранителни вещества, от които се нуждае. Условията за кондициониране, разтягане и баланс също помагат.

Чувствайте се с 30 години по-млад

Активният начин на живот е истински извор на младостта. Проучване е сравнило стойностите на активни 70-годишни с неактивни 40-годишни. Резултатът е бил изненадващ - в този случай не е имало разлика между. Редовните упражнения и активен начин на живот могат да забавят загубата на мускулна маса и функция с няколко десетилетия.