понеделник, 22. септември 2014

Спортът е мъчение - или не? 7 добри причини да бъдате активни като жена!

Всеки човек има различни причини да спортува - и практикува различни спортове. Много жени го правят, за да намалят теглото си, или да го запазят, и да виждт в огледалото тънка талия, да се възхищават на плосък корем и добре оформени бедрата. Спортът помага и да запазите здравето на мозъка!

Експертите го обявяват вече навсякъде: (Умерен) спорт предпазва от болестта на Алцхаймер и други деменции. Движението запазва мозъка млад и предпазва важни региони от това, да се свият.
Но също така и депресивни проблеми или стрес могат да се предотвратят с активно движение. Спортът действа в мозъка като антидепресант, повдига настроението, човек се чуства по-добре в тялото си.

Но това не е всичко! Както вече беше споменато, разхода на енергия се увеличава с редовни физически упражнения, което прави по-лесно запазването на контрол над теглото. Той също така укрепва сърдечно-съдовата система, подобрява кръвообращението и помага за храносмилането.

Всеки, който активно се движи по няколко пъти в седмицата, подкрепя също костите и ставите си. Така има по-малък шанс за остеопороза, особено сред жените на възраст. Мобилността и гъвкавостта се повишават, което води до по-малко падане и травми. Носи повече сила и мобилност в ежедневието.

Но спортът също води до по-малко стрес и повече физическа умора: Това предпазва от разстройства на съня - а добрият, редовен сън допълнително подобрява здравето.

Дори и интелигентни ни правил спортът: в крайна сметка, докато се движим, мозъка е снабден с допълнителен кислород. Това подпомага отделянето на хормона ACTH - след половин час сутршно тичане всички проблеми в офиса или другаде са разрешени за секунди.

А и имунната система също се радва на редовните упражнения: който спортува, предоставя обикновено по-малко повърхност за атака на патогени и други неприятни заразни гости, отколкото при нетренираните...

Всичко ясно? -Е тогава нищо не пречи на спорт или движение, което Ви допада. И ако все пак нямате време: често са достатъчни и няколко прости, но ефективни упражнения на ден, за да сте във форма, здрави и в добро настроение. Това си заслужава малкото усилие!