Проблеми със съня? Ето няколко съвета за добър сън

понеделник, 25. февруари 2019

Проблеми със съня? Ето няколко съвета за добър сън

Все повече хора спят все по-зле. Това може да се потвърди от множество статии в различни вестници и списания, където се споменава епидемия от безсъние. Честно казано, това е причина за безпокойство. Докато мнозина смятат съня за досадна неизбежност днес, той е от съществено значение за нас. Тялото се регенерира по време на сън и попълва енергийните си резерви. Лош или твърде кратък сън води до отслабена имунна система, както и до физическа и психическа непродуктивност.

Хапчета за сън?

Като решение на проблемите със съня, много хора днес прибягват до хапчета за сън. Но по този начин те често започват порочен кръг. В един момент сънят ще бъде възможен само с таблетките. Затова хапчетата за сън трябва винаги да са последна мярка, ако вече сте опитали всичко и нищо не помага. Има много начини и средства за подобряване на съня.

Нещата, които ни разсейват

Неподредена спалня, разсейващ телефон, голям телевизор или лаптоп могат да окажат негативно влияние върху съня ни. Тежка вечеря, прозорец до улицата или тънки стени могат допълнително да допринесат за липсата на сън. Уличните светлини, преминаващите коли и други неизменни части от съвременните технологии неизменно се отразяват негативно на нуждата ни за сън.

Противодействие

Съвременният свят, с всичките му велики технически постижения, вече не е оптимален за нашите тела и нуждата им от сън. Трябва съзнателно да решим да елиминираме колкото се може повече натоварващи и разсейващи елементи. Само тогава можем отново да спим добре. Ето няколко прости начина:

  • Яжте лека порция храна преди лягане. Последното хранене трябва да е три часа преди лягане.
  • Почистете спалнята си. Редът създава спокойствие.
  • Проветрявайте спалнята редовно. Това не само осигурява по-добър въздух, но и регулира температурата. Ако е твърде горещо, ще спите зле.
  • Затъмнете спалнята колкото е възможно повече. Колкото по-тъмно е, толкова по-непробудно ще спите.
  • Опитайте се да елиминирате източниците на шум. Ако това не е възможно и се събуждате отново и отново поради шум, може да се възползвате от специални тапи за уши за през нощта.
  • Спортувайте редовно. Спортът не само намалява стреса, но и помага за по-добър сън. Не тренирайте точно преди да си легнете. В краткосрочен план спортът увеличава кръвообращението, което улеснява съня след това.
  • Намалете синята светлина. Тя се излъчва от екрани и обърква мозъка, създавайки впечатление, че виждаме дневна светлина.
  • Разбира се, специални билкови смеси или комбинации от аромати могат да улеснят съня. Валериана, маточина или различни чайове се използват от много години за по-добър сън.
  • Намалете стреса. Има много възможности. Можете да прочетете релаксираща книга вечер, да научите техника за релаксация ... Няма значение какво правите, стига да се намали нивото на стрес преди лягане.
  • Рутината помага да заспите. Създайте вечерни навици, които да повтаряте ежедневно. По този начин тялото се уморява и отпуска "по заповед".
  • Не консумирайте кафе след обяд. Това често би могло да наруши цикъла ни на сън.
  • Избягвайте алкохола. Това помага да се почувствате сънен, но за организма Ви ще е по-трудно да останете заспал.