понеделник, 19. януари 2015

Нагоре, надолу, нагоре ... Помощ, как да стопираме йо-йо ефекта?

Тъкмо сте свалили около три килограма и сте истински щастливи - но само няколко дни по-късно - качили сте четири килограма! Тялото ни ни е измамило и запълнило отново мастните депа: То иска да бъде подготвено за следващия "глад" и след опита от тази диета се справя и с по-малко храна. Ефектът: един килограм повече при нормално хранене - помощ! Как да спрем ефекта на йо-йо, най-накрая да отслабнем трайно!

Всъщност, йо-йо ефекта в истинския смисъл на думата е от каменната ера: Тогава този, който можел да настрои своя метаболизъм, така че с много малко храна да оцелява през зимата или на гладуване, е имал ясно предимство пред хората, които са имали нужда винаги от достатъчно за ядене. Би трябвало да сме благодарни за нашето тяло за това, само ако този ефект на напълняване не съществуваше.

И така, как да се справим с йо-йо ефекта ефективно? Най-напред трябва да знаем, че няма средство или диета, при която бързо отслабване и последващо връщане към стария начин на живот може да попречи на йо-йо ефекта! От това следва: Трябва да направим нещо! Изграждане на мускули чрез движение с прием на протеинови продукти, например, така че мускулите да не се разградят. Тъй като мускулите горят енергия, дори когато си седите на дивана.

И още: Нищо не става бързо. Килограмите могат да стопят окончателно само бавно и обмислено. По този начин и кожата може да се справи по-добре сотслабването, без да се отпусне ...
Яжте редовно, но малко по-малко редовно и премахнете най-големите грехове. Най-добре е просто да се изгради малко повече движение в ежедневието: изкачвайте стълби вместо използване на асансьор, карайте велосипед вместо кола, използвайте пазарската чанта като щанга и я повдигайте няколко пъти  - в зависимост от това, кое ви пасва. Заедно с малко спорт ще постигнете интересни резултати - без йо-йо ефект. Но не бива да ядете много след натоварването, иначе нищо няма да се получи.

Извод: Никога не трябва да се връщаме към предишните си хранителни навици, а трябва да се прави нещо ново. По-малко животински мазнини, по-малко сладко, по-често добавяне на плодове и зеленчуци в храната, фиксирано време за хранене, да се изключват междинни снекове. Всеки трябва да реши сам за себе си - какво да промени и от какво не може да се лиши. Главното е ефекта на йо-йо да си остане в каменната ера!