Ментална издръжливост за повече успехи в тренировките

петък, 30. август 2019

Ментална издръжливост за повече успехи в тренировките

Какво можем да направим, за да се справим с тренировките, когато стане трудно.

Като започнем с тренировки или нов спорт, всичко е ново и непознато. Лесно е да се мотивираме. Но с течение на времето това се променя. Става рутинно и, нека бъдем честни, в един момент е малко скучно. Тогава е нужна смелост и решителност. Трябва да стиснем зъби, за се справим и да станем наистина добри. Пътят до успеха е дълъг.

Какво е ментална издръжливост?

По принцип става въпрос за постоянство и страст за постигане на дългосрочните цели. Можете също да се разглежда и като умствена способност за натоварване.

Повечето хора свързват с менталната сила да са безмилостни към себе си, дори когато повече не могат. Често пред нас изплува картина на екстремна ситуация, при която човек достига своите граници и след това излиза извън тях. Но не за това става дума при психическата издръжливост. Да действате последователно, дори и да не се чувствате в настроение, това е психическата издръжливост.

Проучванията по тази тема показват, че хората с ментална издръжливост или устойчивост са по-склонни да постигнат целите си. Студентите с повече психическа издръжливост също показват по-добри резултати от „по-интелигентните“ студенти с по-малко ментална издръжливост.

Как се развива ментална издръжливост?

Ментална издръжливост на теория е сравнително лесна за постигане, защото трябва да следваме само три стъпки.

Стъпка 1: Дефиниране

За да развием психическа издръжливост и да продължим, дори ако нямаме желание, първо трябва да осъзнаем какво означава психическа издръжливост. Отговорът ще е малко по-различен за всеки човек.

Умствената издръжливост може да означава

  • да не пропускаме тренировка в месеца
  • последователна диета за определен период от време
  • работата да е свършена дни преди определения срок

Важно е да определите ясно какво означава психическа издръжливост за самия вас. Само тогава можете да работите, за да достигнете до целта.

Стъпка 2: Малки победи

Мнозина смятат, че е нужно да са безпощадни към себе си. Но това няма нищо общо с психическата издръжливост. Защото психическата издръжливост е важна в ежедневието, а не в екстремни ситуации, които така или иначе са изключително редки днес.

Умствената издръжливост е като мускул, който можете да тренираме. Но трябва да работим върху това, и то редовно, в най-баналните ситуации. Ето няколко примера за това как най-добре да го направим:

вместо десет повторения в тренировка правим единадесет

избираме да правим нещо активно, когато е по-лесно да бъдем пасивни (четене на книга срещу гледане на филм)

да пропуснем десерта на обяд

Целта е да си доказваме всеки ден с безброй малки победи, че имаме смелостта да стъпим на краката си и каквото и да идва да имаме менталните резерви да го направим.

Стъпка 3: Укрепване на навиците

При умствената издръжливост решаващият фактор не е мотивацията. Става въпрос за ежедневното доказване на себе си, че можем да го направим. И най-лесният начин да направим това е да укрепим ежедневните навици. Това е най-лесният начин да преодоляваме предизвикателствата отново и отново, което от своя страна тренира психическата ни издръжливост.

Хората, които притежават това качество, не е необходимо да са по-смели, по-умни или по-талантливи от останалите. Те просто трябва да са по-последователни.

В крайна сметка умствените способности се крепят на собствените навици. Правенето на нещата, които трябва да свършени, по-често. Става въпрос за посвещаване на ежедневна практика и спазване на самостоятелно наложения график.

Хората с повече психическа издръжливост тренират също, когато нямат настроение, когато времето е лошо или дават любимият им филм. Те имат визия и правят всичко възможно, за да я реализират.

Заключение

Умствената издръжливост не означава да бъдете безпощадни към себе си. По-скоро е да правим нещата, дори и да не сме в настроение. За целта трябва да използваме навиците. Умствената издръжливост е постигната, когато можем да кажем за себе си: „Аз съм твърде мързелив, за да се откажа“.