VitalAbo

Фитнес-митове под лупата

вторник, 01. септември 2015

Фитнес-митове под лупата

Интернетът е нещо велико. Няма информация, която да не може да се намери там. Въпреки това, тъй като всеки може да разпространи на практика всичко в интернет, ще намерите, за съжаление, и много глупости. В областта на фитнес и хранене има безброй мнения. Много от тях са толкова разпространени, че те вече не се проверяват, и затова продължават да се появяват. Но, само защото много хора вярват в нещо и то е и в интернет, то не трябва да е задъжлително вярно.

Коремни плочки с коремни преси

За съжаление, това не е толкова просто. Ако правим коремни преси, тренираме коремните си мускули. Дотук добре. Но това е само половината от необходимото. Каква е ползата от стомамен корем, когато не се виждат мускулите?

Повечето от мазнините се трупат на корема и бедрата. Това означава, че мазнините в тялото трябва да бъдат по-малко от 14%, така че да се покажат мускулите. За да се постигане тази стойност на мазнините в тялото, са необходими правилното и балансирано хранене и тренировки за издръжливост и сила. Така че, само чрез коремни преси не се постигат плочки, каквито искат повечето.

Който иска да отслабнете, трябва да спортува

Моля, не ни разбирайте погрешно! Движението и спорта са важни и здравословни! Но ако искате да отслабнете, спортът трябва да се разглежда по-скоро като идеалното допълнение. Само спорт не гарантира загубата на излишните килограми. Правилното хранене играе по-голяма роля. Ако става въпрос за загуба на тегло, спортът е "надценявам". Това наистина е съвсем логично: Ако се храним ежедневно с 1000 ккал повече, а при спорт изгаряме по 500 ккал, ще сте яли все още 500 ккал вповече. Как тогава да се отслабне?

Митовете за изпотяването

Каквато и да е причината, особено много митове има по темата за изпотяването. Съществува мнение, че нетренираните хора се потят повече. Освен това, винаги се говори, че тренировката е толкова по-ефективна, колкото повече се поти човек.

Нито едно от тези твърдения е вярно. Човек се поти, защото така се регулира температурата на тялото. В противен случай, организмът ще прегрее и ще има срив на кръвообращението. Колко се потим зависи от температурата на околната среда и личната предразположеност. (Загубената течности трябва да се навакса непременно с пиене.)

Прекомерно изпотяване не помага при отслабването. Мазнини се изгарят само когато на тялото липсват необходимите за спорта калории (когато сте яли по-малко) и трябва да разчита на собствените си запаси от мазнини.

Бягането вреди на ставите

Тук фокусът не е правилен. Не тренировката сама по себе си вреди на ставите. Най-големият проблем е прекалено голямото тегло. Всеки излишен килограм натоварва ставите допълнително. С редовен джогинг се отслабва, което предпазва ставите. Така погледнато бягането е дори полезно. Чрез изграждането на мускули и сухожилията и ставните връзки се поддържат. Увеличеното движение смазва ставите, така хрущяла е по добре снабден с хранителни вещества.

Много тренировка носи много ползи

Ако трябва да се изградят мускулите, трябва да има стимули под формата на тренировка с тежести, например. Но мускулите не растат по време на тренировката. Това е често разпространено погрешно схващане. Те растат по време на фазата на възстановяване. Ако се тренират едни и същи мускули всеки ден, те не разполагат с време, за да растат и дори може да се стигне до пренатоварване. Така че, правилната тренировка включва и паузите.

“Нека нашата храна бъде нашето лекарство,
а нашето лекарство да е нашата храна!”

Хипократ