Фактори за изграждане на мускулна маса

сряда, 20. май 2015

Фактори за изграждане на мускулна маса

Изграждането на мускулна маса е сложно начинание. Много различни фактори играят роля. Най-очевидният, разбира се, е тренировката. Но има и много фактори, които могат да подпомогнат или да възпрепятстват изграждането на мускулите. По-долу сме събрали няколко от тези фактори.

При изграждането на мускулите е както и при много други неща в живота.

Ако не сте усвоили основните техники, никога няма наистина да напреднете. За съжаление, много може да се сбърка. Особено в началото има много грешки.

Един от най-важните фактори за изграждането на мускулите е времето. Важно е да имате реалистични очаквания. Мускулите не растат за една нощ, а с течение на месеци и години. Тайната за перфектно тяло се крие в това, да не се предавате и непрекъснато да се работи.

Това води до следващата точка: ентусиазъм и мотивация са важни за тренировката, но мускулите растат само след тренировка. Времето за възстановяване е от решаващо значение. Винаги трябва да има поне 48 часа почивка между всяка тренировка. С три тренировки седмично имате добро съотношение между тренировка и възстановяване.

Една от най-честите причини, поради които не може да бъде изградена мускулна маса, е погрешната диета. Най-подходяща е пълноценна, прясно приготвена храна. За съжаление,в днешното стресиращо ежедневие една балансирана диета не винаги е възможна. В такива случаи, хранителните добавки могат да повлияят положително на изграждането на мускулите и изгарянето на мазнините. Подходящи за изграждането на мускулите са:

Незаменимите мастни киселини

Ненаситените мастни киселини би следвало да се приемат чрез храната. Те подтискат възпаления и намаляват риска от сърдечни заболявания и инсулт. Омега-3 мастни киселини увеличават и инсулиновата чувствителност на мускулите и по този начин подкрепят изгарянето и мазнини.

Протеинов прах

Класиката при изграждането на мускулите. Мускулите се нуждаят от поне 1,3 до 2 грама протеин на килограм телесно тегло. Протеинът на прах може да помогне за покриване на тези нужди. Най-честите протеинови продукти са суроватъчен протеин , казеин-протеин , и соев протеин.

Креатин

Резултати от научни изследвания вече подкрепят положителното въздействие на креатин за мускулите. Той има много предимства, води до общо увеличение на силата, предпазва от увреждане на мускулите и спомага растежа на мускулите.

“Нека нашата храна бъде нашето лекарство,
а нашето лекарство да е нашата храна!”

Хипократ