Актуални диетични и хранителни тенденции

понеделник, 27. юли 2015

Актуални диетични и хранителни тенденции

Ако известно време следите темите за отслабването и здравословно хранене, ще забележите, че винаги има нови тенденции. Отделни диети и хранителни режими се появяват през определен период от време. Настоящите тенденции.

Преди имаше една диета-чудо след друга. Всеки обеща в най-кратки срокове най-добрите резултати с минимални усилия. Звучи твърде хубаво, за да е истина? Ако тези диети функционираха, щеше да ги има все още, а не да потънат в забрава.

В днешно време нещата вече изглежда различно. Добре известно е, че няма такова нещо като диета-чудо. Ако искате да отслабнете, просто трябва да изразходвате повече калории, отколкото приемате. Без този принцип просто не става. Сега има все повече и повече диети, които поставят този принцип в центъра и просто показват начини, как това може да се направи.

Но и здравословни хранителни тенденции днес никнат от земята като гъби. Здравословното хранене вече е тема за всички и често не се различава от класическите диети. Това не винаги е било така. Не всички диети, които са съществували по-рано, са били здравословни. Днес има методи, чрез които можете да ядете здравословно и да отслабвате.

Толкова много различни подходи - за всекиго по нещо:

Веганско хранене

Терминът "вегански" означава не просто диета, а начин на живот. При него човек се храни чисто растително и изцяло отказва всички продукти от животински произход. Плодовете и зеленчуците са най-високо в списъка на храните. Целта е също и да се предотврати ненужно страдание на животни. Но трябва да се внимава да не се стигне до недостиг на хранителни вещества.

Периодични пости

Диета за любителите на цифрите. 5:2 или 16:8, или на всеки три дни? Тези цифри представляват различни форми на тази диета. Идеята зад това е следното: В един определен период се храниш нормално, през останалото време се пости. При 5:2 човек се храни нормално 5 дни, през оставащите два дни се приема малко храна. При 16: 8 става дума за часове. След16 часа гладуване следват 8 часа нормално хранене. Ако можем временно да се въздържаме от ядене и сме достатъчно дисциплинирани, можем да интегрираме това в ежедневието си без да се налага да се променя изцяло начина ни на хранене.

Палео-диетата

Теорията зад тази диета гласи следното: Човекът разполага днес с постиженията на съвременния живот, но тялото му не се е променило през последните няколко хиляди години. Следователно, модерната диета не е подходяща за тяло на човек от каменната ера.
При тази диета се премахва всичко, което не е съществувало през каменната ера. Например, без захар, без мляко, без зърнени култури и никакъв алкохол. Затова пък има много месо, ядки, риба, мед, яйца, плодове и зеленчуци.

Енергийна плътност

Няма значение колко ядете, за да се наситите. Терминът Енергийна плътност представлява съдържанието на калории за грам. По принцип, можете да отслабнете, ако винаги ядете неща, които имат по-малко калории. Стомахът е пълен, броят на калориите са ниски. Тук отново има аритметика, но вече можете да намерите в интернет и таблици, които работят частично с цветовете на светофара.

Диета Flexitarian

Flexitarians са хора, които предпочитат растителна храна, но не отказват понякога и голямо парче месо. Тези хора ядат предимно зеленчуци, плодове и други растителни храни, но също така и от време на време ядат месо и риба, за да осигурят на организма протеини. Те рядко се борят с липсата на хранителни вещества. Те ядат всичко, но просто от някои неща по-малко от другите.

Диета TVL

TVL е съкращение за "терапевтични промени на начина на живот". Храни, които имат високо съдържание на наситени мастни киселини, се избягват. Вместо това се ядат основно зърнени продукти, нискомаслени млечни продукти, риба, немазно месо, плодове и зеленчуци. Напълно са премахнати снекове или готови продукти, диетата е добре балансирана и здравословна като цяло. Енергийната плътност на храната и нейният състав играят роля.