4 начина да добавите вкус към здравословната храна

сряда, 19. февруари 2020

4 начина да добавите вкус към здравословната храна

Често хората, които се хранят здравословно, за да бъдат във форма, рано или късно осъзнават едно: Ако искаме да се храним по-здравословно, няма да можем да избегнем готвенето. Приготвянето на собствена храна все още е най-добрият начин да се храним осъзнато. Най-лесният начин е да се придържаме към прости ястия, които ядем редовно. За съжаление, това също има недостатък: ако ядем една и съща храна отново и отново, тя скоро ще стане много безвкусна и скучна, като например прочутото пиле с ориз и броколи, което вече няма да можем да гледаме в някакъв момент.

Нашето спасение

Най-добрият начин да се гарантира повече разнообразие от аромати е с добавянето на подправки. Те имат и предимството, че не добавят практически никакви допълнителни калории към храната и не объркват количествата макронутриенти. Повечето билки и подправки не съдържат мазнини или протеини и добавят максимум един или два грама въглехидрати към храната - на чаена лъжичка, което е много повече от необходимото. Въпреки това се препоръчва внимание, когато ползваме готови миксове за подправки. Много от тях съдържат ненужни пълнители или твърде много сол.

Хубавото е, че има безброй подправки и билки, които покриват всеки възможен вкус. Това означава, че можете да ги използвате и за всяко ястие. Те са особено вкусни с протеин като. Б. яйца, тофу, пилешко или свинско месо. Повечето подправки са чудесни сами по себе си и усъвършенстват вкуса дори на най-нежната храна. Но те наистина са изключителни в комбинация и има безкрайни възможности за експерименти - или можете да разчитате на класиката. С няколко прости комбинации от подправки можете да подправите пилешки гърди, както прави кухнята от любимата ви кулинарна страна.

Количествата на всяка подправка варират в зависимост от вида храна, която приготвяте, и от личния ви вкус. Като правило трябва да използвате по-малко от много интензивните аромати като чесън, лук или билки като риган или босилек. Винаги можете да коригирате и експериментирате по малко с течение на времето, докато намерите личния си любим вкус. Солта също може силно да подчертае вкуса на отделни комбинации от подправки.

Ето няколко лесни варианта на подправки, с които да започнете:

Италиански

За италиански вкус е най-добре да комбинирате чесън на прах, лук на прах, босилек и риган. Тази комбинация от подправки може да се използва за месо, поръсена върху ястия с яйца или дори смесена в доматен сос или сос за спагети.

Мексикански

За да добавите нотка мексикански вкус към храната си, смесете кориандър, кимион, чесън на прах и лют червен пипер. Тази смес е идеална за месо, но също така е вкусна с ориз или яйца.

Тайландски

Комбинирайте босилек, къри на прах, джинджифил, чесън на прах и кимион за вкус тайландско къри. Перфектен микс за месо или ориз, но можете също да смесите тези подправки с кокосово мляко, за да направите обикновен сос от къри.

Барбекю

За типичен вкус на барбекю (без да използвате сос) просто смесете червен пипер, кимион, канела, черен пипер и чесън и лук на прах. Използвайте сместа за разтриване на месо преди печене, поръсете я върху ястия с яйца или експериментирайте с други храни, за да видите какво харесвате.

Както можете да видите, сравнително лесно е да добавите вкус към храната и разнообразие дори в най-монотонната кухня. Надяваме се да ви хареса да експериментирате и да изпробвате. Добър апетит!