Как спортът може да доведе до напълняване

понеделник, 13. ноември 2017

Как спортът може да доведе до напълняване

Спортът е здраве, всяко дете го знае. Ако човек иска да свали няколко килограма, спортът все още се възприема като основа за дългосрочен успех. Но това не винаги е вярно. В Държавния университет на Аризона изследователи от Института по хранене и превенция на здравето сега са установили, че може да се получи и точно обратното: чрез спорт може дори да се напълнее.

Проучването

Учените си зададоха въпроса, как редовните упражнения наистина се отразяват на теглото. За тази цел, те избрали 81 жени на възраст между 25 и 40 години, които преси това никога не са спортували и са били с наднормено тегло. В продължение на три месеца жените тренирали по 30 минути на пътечката за бягане по три пъти седмично. Но нищо друго не трябвало да променят в своя начин на живот.

Изследователите смятали в началото на проучването, че жените с най-висок процент на мазнини в тялото ще загубят най-много килограми. Това предположение се основавало на предишни проучвания, в които, обаче, имало и една основна разлика: част от предишните проучвания винаги е била промяна в хранителния режим.

Повече килограми въпреки движение

В края на изследването учените били изумени: не само, че участниците са отслабнали много по-малко, отколкото се е очаквало първоначално, 55 от жените дори били качили телесни мазнини. Причинно-следствената връка трябвало да се проучи. Както се оказало, тернирането довело принципно до намаляване на телесните мазнини, но общото развитието на теглото било индивидуално. Причината била, че изследваните жени са яли повече на тренировъчните дни. Така те самите са се награждавали за тежките усилия, но са надценявали колко калории са изгорили при тренировката. Така в тренировъчни дни просто са яли твърде много, и ако ядете повече, отколкото тялото изгаря, е, тогава се напълнява.

Яденето като награда - води до напълняване от самата поява на човечеството

Увеличението на мазнините в тялото, разбира се, не е пряко свързано с тренирането. При хора, които започват след дълго въздържание от спорт с редовни физически упражнения, често се наблюдава поведение на компенсиране. Жените са имали чувството, че могат да се възнаградят след физическото натоварване. Така че са хапвали малко повече шоколад, пили са чаша лимонада повече. Така са приели допълнителни калории до степен, която е по висока от тази на изгорените калории от спорта. Те са напълнявали.

Енергийният баланс е от значение

Има много хора, които са с наднормено тегло и искат да направят нещо по въпроса. Те ходят на фитнес редовно или тренират в къщи на велоергометъра. Въпреки това, те не отслабват. Причината често се крие в погрешно разбиране. Само защото спортуваме, не означава, че отслабваме. Това зависи от енергийния баланс. Тялото черпи първо от складираните мазнинни резерви, ако не получава достатъчно калории. Така че, за намаляването на теглото няма толкова много значение тренировката, а количеството на калориите, които изгаряте. Ако енергийният баланс е отрицателен и тялото черпи от собствените си резерви, килограмите се топят веднага след като се добави и спорт. Тогава движението действа като едно турбо.

Но вие можете да спортувате до припадък, но ако енергийният баланс в края на деня не е отрицателен, няма да отслабнете и с грам.

Енергиен баланс срещу ефекта на йо-йо

Когато достигнем до желаното тегло е по-лесно да го запазим, ако се фокусираме върху енергийния баланс. Ефектът йо-йо не може да се появи, ако не приемаме излишни калории. Дори и отново да спрем да спортуваме. (Ние не го препоръчваме, защото спортът има много ползи за здравето.)

В дългосрочен план най-успешни са хората, които обръщат внимание на баланса на калории и променят начина си на живот. Те не изпиват вече нужда да се възнаграждават, когато спортуват. Но и с чиста съвест се наслаждават на парче торта, защото не го правят често. Това увеличава удоволствието и мотивацията.

Повече информация за спорта и затлъстяването можете да намерите тук.