Burnout - Как да избегнете прегарянето

понеделник, 28. май 2018

Burnout - Как да избегнете прегарянето

Непрекъснато сте под напрежение, без почивка - това е най-краткият път към прегарянето. А би било сравнително лесно да се избегне емоционалното прегаряне (burnout).

Какво е прегаряне?

Burnout е продължително състояние на пълно емоционално и физическо изтощение. Може да се случи на всеки, който не си обръща внимание. Често спохожда мотивираните хора и работохолиците.

Ако прегарянето не се лекува, то може да доведе до депресия с опасност от суицид и пълен емоционален, психически и физически срив.

Причини

Може да има както външни, така и вътрешни причини.

Външните фактори са например условията в работата. Вредни по време на работа са:

  • синдрома на хамстерното колело, т.е. винаги имате твърде много неща за правене
  • недоверие
  • постоянна конкуренция
  • липса на обратна връзка
  • липса на пространство за действи

Тежък стрес на работното място често е отварящ вратата в посока на прегарянето синдром, но и собствените нездравословни модели на поведение или нагласи (перфекционизъм е ключовата дума) могат да са проблематични. Дългосрочният стрес, липсата на възстановяване и лошото управление на стреса също увеличават риска.

Грижете се за себе си

Вие изгаряте по-бързо, ако сте своя собствен враг. Вашето тяло не е машина, то се нуждае от възстановяване. Но ние все по-малко му обръшщаме внимание благодарение на ирационалното желание да се доказваме, да постигаме все по-високи цели.

Важно е да обърнете внимание на себе си. Това може да звучи егоистично, но само когато съм добре, аз мога да бъда полезен и за другите, да помагам, да постигам успехи.

Фази на разпад

Разпадът при бърнаут трае известно време, като обикновено преминава през няколко етапа (различни при всеки). Ето кратък преглед:

  1. Нуждата да се доказвате.
  2. Повишена ангажираност, правите всичко сами
  3. Пренебрегване на собствените си нужди, нямате време за това
  4. Конфликтите и собствените нужди се пренебрегват, често правите грешки, често спорите
  5. Само работата има значение за вас. Всичко, което сте обичали преди да правите, вече не е важно.
  6. Проблемите биват омаловажавани
  7. Социално оттегляне
  8. Поведенчески промени: прибягвате до нездравословни заместители на удовлетвореността като алкохол, бърза храна ...
  9. Чувствате се контролирани отвън, а не обратното.
  10. Вътрешна празнота
  11. Депресия
  12. Пълно прегаряне - изтощение, тотален срив

Как да предотвратите прегарянето?

Разбира се, възможно е да се предотвратите прегарянето. Но трябва активно да направите нещо, да промените начина си на живот, да установите нови навици. Тогава не би трябвало да е проблем да се предотврати.

Много важни са отдих и движение. И двете ни дават сила за нови предизвикателства. Всички човек разпуска по различен начин. Някои си поспиват, други използват методи за релаксация като прогресивна мускулна релаксация или автогенен тренинг. Най-смелите съзнателно правят "нищо" - истински лукс в днешния свят и невероятно отпускащо. Но също така помага и релаксираща дейност, която човек обича да прави (да чете добър роман, да слуша музика ...).

Движението намалява стреса, което пък води до по-висока устойчивост на стрес и по-добро управление на стреса. В допълнение се отделят хормони на щастието.

Социалните контакти също са от съществено значение. Човекът е социално същество, поради което мнозина намират своя отдих при споделянето с другите.

Активното управление на времето улеснява ежедневието и по този начин значително намалява стреса. Има безброй методи за управление на времето, така че има нещо за всеки.

Полезни мерки:

  • Намаляване на преувеличени и нереалистични очаквания.
  • Поставяне на приоритети
  • Да се ​​научим да казваме не.
  • Съзнателни кратки почивки няколко пъти на ден.
  • Здравословна храна.
  • Редовни упражнения.
  • Открито спряване с конфликти.
  • Оставете перфекциониза в миналото.
  • Одавайте повече значение на отдиха.
  • Планирайте време за себе си, всеки ден - дори само за няколко минути.

В заключение: Прегарянето не е съдба, а може да се избегне с относително прости методи. Предизвикателството е да интегрирате тези методи в ежедневието си и да ги прилагате - Вашето тяло, ум и душа ще ви се отблагодарят със здраве.