Как да се опазим от калориите по време на Коледа

вторник, 15. декември 2020

Как да се опазим от калориите по време на Коледа

Опитайте се да затворите очи и да помислите за думата Коледа. Почти сигурно ще идентифицрате това с множество вкусни лакомства. Това щеше да е перфектно, ако не бяха тоновете калории и нежеланите килограми, с които ще трябва да се борите през следващите месеци. Ако не желаете да изпадате в паника тази година и все още не можете да се откажете от любимите си сладки, прочетете нашите предложения!

Стойте далеч от калорийните бомби!

Толкова вкусни и също толкова калорични: сладките са обожавани от почти всички хора. Но на какво се дължат страховитите калории? Нека разгледаме това отблизо.

1. Захар

Най-големият източник на калории в сладките е захарта. 100 g бяла захар съдържат 400 kcal: невероятно, нали? Ето няколко съвета за подмяна или избягване на тази съставка.

  • Намерете правилната рецепта, за предпочитане с малко количество захар.
  • Опитайте се да замените захарта с нискокалорични подсладители. Най-известната от алтернативите вероятно е ксилитолът. Тази съставка има сладост, много подобна на тази на захарта, но съдържа около 40% по-малко калории. Не забравяйте обаче, че твърде много ксилитол може да има неприятни странични ефекти и слабителен ефект.
  • През последните години стевията се утвърди на пазара на подсладителите. Тъй като на практика е без калории, стевията е перфектната съставка за приготвяне на коледни сладкиши. Единственото нещо, на което трябва да обърнете внимание, е че вкусът на този подсладител има леко горчив послевкус и следователно е по-подходящ за рецепти с подчертан и много пикантен вкус.

2. Ядки

Както знаете, ядките са не само вкусни, но и много полезни. Не забравяйте обаче, че този вид храна e много богата на мазнини и има високо съдържание на калории. В обобщение, сушените плодове са подходящи, но обърнете внимание на количеството!

3. Марципан

Марципанът е вкусен, но за съжаление много калоричен, тъй като се състои от захар и бадеми. Ограничете максимално консумацията му!

4. Алкохол

Всички алкохолни напитки съдържат много въглехидрати. Колкото по-малко алкохол използвате за печене, толкова по-добре за вашата фигура.

5. Шоколад

Вкусен, неустоим, уникален ... шоколадът е истинска съблазнителна съставка! Ако наистина не можете без него, изберете тъмния вариант!

6. Масло

В много рецепти маслото играе водеща роля, тъй като е перфектна съставка, за да придаде обгръщащ и пълноценен вкус на сладкарските творения. Много богато на калории, маслото съдържа и огромно количество наситени мастни киселини. Опитайте се да замените тази съставка частично или изцяло с растителен маргарин или със зехтин или масло от семена.

Алтернативни рецепти с много протеини

През последните години наблюдаваме използването на протеинови прахове, за да направим дори най-вкусните рецепти много успешни. Не спирайте креативността си и се отдайте на кухнята, без да жертвате вкуса!