Как да качим тегло здравословно?

вторник, 18. октомври 2016

Как да качим тегло здравословно?

При споменаване на тегло всеки си мисли за намаляването на теглото. Но има хора, които имат обратния проблем. Те не могат да качат килограми. Ето няколко съвета за това, как да наддадете тегло здравословно.

И слабите хора страдат от теглото си

Днес ние почти се давим в изобилие. Има толкова много храни като никога преди, вече дори не трябва да готвите сами. Много хора имат проблем да поддържат идеално тегло. Въпреки това, все още има хора, които всъщност са твърде слаби, може би дори са и малко под нормата. Но без значение какво правят, те качват килограми много бавно, или изобщо не качват.

Дори и да не ни се вярва много, често тези хора страдат от ниското си тегло.

Кое тегло е под нормата?

Официално човек с ИТМ от 18,5 или по-нисък се смята за човек с тегло под нормата. ИТМ означава индекс на телесна маса, който се изчислява като се раздели собственото тегло в кг на височината в метри на квадрат.

Един мъж на 75 кг и 1,80 м височина ще има ИТМ от: 75/(1,80 * 1,80) = 23,15.

Въпреки това, ИТМ е просто насока. Много мускулести хора, например, винаги имат висок ИТМ, с който те биха били с наднормено тегло. Тъй като мускулите тежат повече от мазнините, тази стойност е изкривена.

Как да се напълнее?

Ако вашият ИТМ е под 18,5 е важна една медицинска преценка. Понякога зад това се крие заболяване.

Но ако сте здрави, разбира се, възниква въпросът: как най-добре да се напълнее?

На първо място имайте едно на ум: да тичате до следващия ресторант за бързо хранене и да поръчате цялото меню не е добра идея. За съжаление, не е така лесно, защото все пак искате да останете здрави.

Затова трябва да имате предвид няколко неща. Тук е нашият план за качване на тегло:

1. Изчислете дневните си калорийни нужди. Целта е дългосрочно увеличение на дневния калориен прием с 500 ккал. Важно е да действате бавно и да дадете време на тялото да свикне с допълнителните калории. За начало е добре да се консумират 100 до 200 ккал повече.

2. Към всяко хранене да се яде повече, няма да функционира. По-добре е да се ядат няколко малки порции през целия ден. Пет или шест е перфектно.

3. Планирайте предварително това, което ще ядете.Не е лесно пет до шест пъти на ден да се яде нещо. Ако не знаете точно какво ще ядете, няма да функционира. Също така е важна плътността на енергията. Яжте повече храни, които съдържат много калории, но все още са относително здравословни. Такива са:

  • авокадо
  • банани
  • фъстъчено масло
  • сирене
  • сьомга
  • паста
  • ядки
  • сушени плодове
  • пълнозърнестите храни

Важно е да се обърне внимание на разнообразна и балансирана диета. В противен случай, с наддаване на тегло се стига до намаляване на лично благосъстояние.
Въглехидратите осигуряват бързо много енергия. Въпреки това, не трябва да липсват качествени, растителни мазнини. Не ползвайте лайт-продукти, а пълномасленни, които и са по-вкусни. Ако ядете месо, това с високо качество е за предпочитане.

4. Сервирайте храната си красиво.

5. Допълвайте нормална храна с допълнителни калории възможно най-често. Към зърнената закуска можете да добавите крем фреш, супите получават със зехтин или сметана повече калории, яжте макаронените изделия най-добре с много пармезан. Дори и плодовите сокове са добра идея за бърз прием на много калории.

6. Пийте достатъчно. Най-малко два литра на ден.

7. Спортът също е важен. Трябва да започнете с редовна тренировъчна програма. По този начин калориите не се натрупват веднага като мазини. Тогава се изграждат мускулите, а не коремни мазнини.

В този смисъл, успех при напълняването.

“Нека нашата храна бъде нашето лекарство,
а нашето лекарство да е нашата храна!”

Хипократ